18 Ağustos 2012 Cumartesi

Oscar'la İlk Röportaj

Oscar, Chelsea'ye hoş geldin, ilk izlenimlerin neler?
Burada olmaktan çok mutluyum. Dünya çapında sevilen bir kulüpte bulunmak rüya gibi. İmkanları bu kadar çok olan bir kulüp daha önce görmemiştim. Size en iyinize ulaşmanız için her şeyi sunuyor.

Ramires ve David Luiz burada sana yardım ediyorlar mı?
Onları milli takımdan çok iyi tanıyorum. Onlarla aynı takımda bulunmam büyük şans çünkü bu hem İngiltere'deki gelişimime hem de bu ülkeye ve futboluna alışmama yardımcı olacak.

Ne tarz bir futbol beklemeliyiz senden?
Brezilya'da oynanan futbol farklı. Sanırım beni etkileyici bir futbolcu olarak görüyorlar. Başkaları için şanslar yaratan cinsten. Belki burada ihtiyaçlara göre değişebilirim fakat kendimi bu takımda fark yaratacak bir isim olarak görmeyi umuyorum.

Bu yaz senin gibi birkaç etkileyici genci daha takıma kattık...
Sadece onlar değil buradaki tüm oyuncular öyle. Chelsea'de birçok üst düzey isim var. Onlar her zaman televizyonda gördüğüm isimlerdi ve bu kulübe gelmem için beni cezbettiler. Chelsea, kariyerimi geliştirmem için çok iyi bir araç ve ben de aynı şekilde Chelsea'nin gelişmesine az da olsa katkıda bulunma istiyorum.

İsmin burada çoktandır biliniyor. Bunun baskısını hissediyor musun?
Umarım böyle bir baskı hissetmem. Şu anda hissetmiyorum. Brezilya'da da insanlar milli takıma ilk kez seçildiğim ve takımın 10 numarası olacağım zaman aynı soruyu soruyorlardı. Fakat orada da baskı hissetmemiştim. Sanırım burada da böyle olacak. Muhteşem bir takıma geldim, umarım bununla baş edebilirim.

Didier Drogba'dan boşalan 11 numarayı giyeceksin. Doldurması zor bir boşluk...
Bu numaranın Chelsea için önemini anlayabiliyorum. Brezilya'da en önemli numara 10, burada ise 11. Umarım en iyi şekilde bu formayı taşırım.

Olimpiyatlardaki tecrübenden sonra, İngiltere statları ve seyircisi hakkında ne düşünüyorsun?
Olimpiyatlarda oynadığım statlar gerçekten inanılmazdı. Newcastle, Man Utd, her ikisi de çok iyiydi. Stamford Bridge'de oynamak içinse artık sabırsızlanıyorum. Atmosferin orada daha da iyi olacağını tahmin ediyorum.

Premier League'i ne kadar tanıyorsun?
Premier League maçları Brezilya'da yayımlanıyor ve birçoğunu izledim. Yani bayağı aşinayım.

Roberto Di Matteo, Pazar günü Wigan karşısında oynayabileceğini söyledi...
Menajerin beni daha şimdiden düşünmesi ve planlarına alması beni çok mutlu etti. Eğer şans bulursam iyi iş çıkarabileceğimi hissediyorum çünkü düzenli olarak maç oynadım ve ritmim iyi. Kısacası hazırım.

Takıma adapte olmanın zaman alacağını düşünüyor musun?
Umarım çok zaman almaz. Burası Brezilyalı ve Latin oyuncuların da bulunduğu çok uluslu bir takım. Premier League de aynı şekilde öyle. Buradaki bu isimler de kendi tecrübeleriyle bana yardımcı olacaklardır ve böylece pek fazla sorun olmayacaktır.

İngilizce derslerine başladın mı?
Evet. İngilizce'ye ilgim var ve en kısa sürede öğrenmeyi umuyorum. Çünkü sadece Portekizce konuşan insanlara bel bağlayamam. Bu, hem saha hem de günlük yaşamım için önemli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder